Skip to content

Fit przekąski z Babskiej Środy

Zbliża się listopad, co zwiastują stosy liści w parkach i szaruga za oknem. Nie pozwólmy, aby wichury i ulewy, które szaleją na zewnątrz – zawładnęły także naszą głową. Niekorzystna aura wcale nie musi wpływać negatywnie na nasze samopoczucie. A jeśli pomimo szczerych chęci czujesz, że brak słońca Cię przytłacza – polecamy „przepić dziwne myśli kawą” i zagryźć Fit przekąską! 😀 Poniżej nasze propozycje na zdrowe smakołyki:

 

Pomidorowa pasta z czerwonej soczewicy:

Składniki:
– 500g nasion czerwonej soczewicy
– 1 słoik suszonych pomidorów w oliwie/oleju
– 1 słoiczek przecieru pomidorowego
– 2-3 ząbki czosnku
– sól
– suszona bazylia

Wykonanie:

  1. Soczewicę przepłucz na sitku pod bieżącą wodą, wsyp do garnka i ugotuj do miękkości w lekko osolonej wodzie. W trakcie gotowania przemieszaj parokrotnie, ponieważ soczewica łatwo przywiera do dna.
  2. Wystudź soczewicę.
  3. Pomidory wyciągnij z oliwy i pokrój w kostkę.
  4. Pokrojone pomidory dodaj do soczewicy, następnie dołóż przecier, olej/oliwę z suszonych pomidorów, czosnek, bazylię.
  5. Wymienione powyżej składniki zblenduj na gładką masę i dopraw według uznania.
  6. Zjedz z warzywami (papryka, marchewka, seler naciowy) lub stosuj jako pastę na kanapki.

 

Wegańska szarlotka:

Składniki:
– 1kg soczystych jabłek
– 150g kaszy manny
– 150g mąki gryczanej/orkiszowej/owsianej/jaglanej
– 150g erytrolu/ksylitolu
– 50g oleju kokosowego + do posmarowania blaszki
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia
– 1-2 łyżeczki cynamonu
– opcjonalnie garść rodzynek

Wykonanie:

  1. Jabłka umyj, obierz i zetrzyj na tarce o grubych oczkach.
  2. Do jabłek dodaj cynamon i rodzynki.
  3. W misce wymieszaj kaszę, mąkę, erytrol i proszek do pieczenia.
  4. Blaszkę do pieczenia wysmaruj olejem kokosowym i wysyp 1/3 sypkiego ciasta z punktu 3.
  5.  Na „ciasto” wyłóż 1/2 startych jabłek, na to kolejną 1/3 porcję sypkiego ciasta, drugą porcję jabłek i ostatnią warstwę ciasta.
  6. Na sam koniec polej ciasto po wierzchu rozpuszczonym olejem kokosowym.
  7. Całość wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180ºC na 45-50 minut.

 

Jaglane Brownie:

Składniki:
– ½ szklanki kaszy jaglanej
– 1 dojrzały banan
– 50 g odtłuszczonego kakao (5 łyżek)
– 50 g gorzkiej czekolady
– 1 łyżka mleka
– 5 łyżek miodu
– 2 jajka
– 125 g jogurtu naturalnego
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia (opcjonalnie, jeśli chcemy, żeby ciasto urosło)

Wykonanie:

  1. Kaszę ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
  2. W garnku (na małym ogniu) rozpuść mleko, czekoladę, kakao oraz miód i pozostaw do ostygnięcia.
  3. Banana zmiksuj w blenderze wraz z jogurtem i jajkami, następnie dodaj masę czekoladową i zmiksuj.
  4. Do powstałej masy dodaj ostudzoną kaszę jaglaną z proszkiem do pieczenia i ponownie użyj blendera.
  5. Piecz w dość wąskiej foremce przez 40 min. w 180 st. C.

 

Kto był na Babskiej Środzie, tego z pewnością nie trzeba przekonywać, że takie pyszności potrafią poprawić humor! Nie byłaś? Cóż z mojego pisania… Najlepiej sama się przekonaj jak zadziała na Twoje samopoczucie porcja FIT ciasta lub zdrowa, pomidorowa pasta idealna jako dip do świeżych warzyw! 😀 Notabene – ta druga opcja to idealna przekąska do filmu, których jesienią (gdy szaruga za oknem) z pewnością oglądniesz nie mało! 😉
Powodzenia w przygotowaniu i Bon Appetit!

 

Autorzy: Aneta Kłaczkowska

Aneta_blog

Jacek Bukowiec

Kasia Wolna

kasiaW

Published inBlog