fbpx Skip to content

Jak utrzymać formę na wakacjach?

               Większość ludzi zapytana o swoją ulubioną porę roku – bez wahania odpowiada – LATO! Zdecydowanie należę do tego grona! Lato to zdecydowanie czas niezapomnianych podróży i spontanicznych wyjazdów, pikników za miastem, leniwych spacerów, nastrojowych wschodów i zachodów słońca…  
Lato ma wiele zalet, ale ma również jedną wadę… W lecie czyha na nas niezliczona ilość pokus! O ile podczas wysokich temperatur jemy mniej i mamy większą ochotę na lekkie potrawy, o tyle częste wyjazdy i wyjścia z przyjaciółmi nie sprzyjają byciu FIT.
Co robić aby podczas wakacji świetnie się bawić, a przy tym nie zaprzepaścić efektów diety i ćwiczeń?
Jeśli chcesz się dowiedzieć – zapraszam do lektury! 🙂

Czy zdarza się, że rezygnujesz z wyjścia z koleżanką, raczysz się sałatką podczas gdy reszta rodziny kosztuje lokalnych potraw i masz wyrzuty sumienia po zjedzeniu gałki lodów? Jeśli tak, to nie tędy droga! Tak na prawdę już wprowadzenie kilku drobnych zmian pozwoli Ci uniknąć nadprogramowych kilogramów, bez zbędnego poświęcenia. Przykładowe to:

  1. Zrezygnuj z kolorowych napojów – zarówno na wczasach, jak i w domu. To puste kalorie!
  2. Pij dużo wody. Woda nawadnia organizm, a wypita między posiłkami – hamuje nieco uczucie głodu.
  3. Jedz dużo warzyw.
  4. Słodycze zamień na owoce. Zaspokoją one Twoją chęć na słodkie. Ponadto zawierają dużo witamin i minerałów, a przy tym są dużo mniej kaloryczne niż ciastka i batony ze sklepowej półki.
  5. W trakcie wakacji możemy przyjąć (bardzo optymistyczną) wersję, że „lody nie tuczą”. Pozwolę sobie jednak przypomnieć, że sorbety są mniej kaloryczne! 😀
  6. W restauracjach powstrzymaj się od jedzenia przystawek. Zazwyczaj są one w formie białego pieczywa z jakimś dodatkiem, co dostarcza nam sporo nadprogramowych kcal. Dzięki temu będziesz mogła zdecydować się na ulubione danie, bez zbędnych wyrzutów sumienia. 😉
  7. Unikaj smażonych potraw! Postaw na te gotowane, grillowane lub na parze.
  8. Jeśli już pijesz alkohol – zamiast piwa i kolorowych drinków (które są bombą kaloryczną) wybieraj wytrawne wina.
  9. Jedz ryby i owoce morza. Zawierają one wiele witamin, a ponadto są świetnym źródłem białka i niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3!
  10. Jeśli pomiędzy posiłkami najdzie Cię ochota na „małe co nieco” – zamiast wysokokalorycznych przekąsek, wybieraj te w postaci: owoców, warzyw, koktajli. Dzięki temu w trakcie Twoich głównych posiłków będziesz mogła sobie lekko pofolgować.
  11. Jedząc – delektuj się smakiem spożywanych potraw. Na wakacjach nie musisz się nigdzie spieszyć. Korzystaj z tego i celebruj każdą chwilę. Nie wiem czy wiesz, ale uczucie sytości pojawia się po ok. 10 min od rozpoczęcia jedzenia! Jedz więc wolniej, a prawdopodobnie mniej kcal spożyjesz. 🙂

Wbrew pozorom przestrzeganie powyższych zasad wcale nie wymaga zbyt wielkiego wysiłku! 🙂 Pamiętajmy, że podczas wakacji oprócz leżenia na plaży możemy robić wiele innych, ciekawych rzeczy. Spacerując, zwiedzając, spędzając czas aktywnie – na bieżąco spalamy nadprogramowe kcal, a i o podjadaniu myślimy rzadziej! 🙂 Wydatkując w ten sposób energię, na spokojnie możemy sobie pozwolić na małe odstępstwa od diety! W końcu wakacje to wakacje! W tym czasie dajmy odpocząć nie tylko ciału, ale i głowie!

Gdybyś jednak podczas urlopu miała ochotę na trening z prawdziwego zdarzenia – zachęcamy do zapoznania się z naszą propozycją. 🙂 Oto link do wpisu na temat ćwiczeń podczas wakacji, w którym między innymi opis przykładowego treningu do wykonania w każdych warunkach.

Tymczasem w imieniu YouCan Team’u życzę Wam wielu radosnych chwil na wczasach, i jak najmniejszej ilości negatywnych niespodzianek (na wadze) po powrocie! 😀

Autor: Kasia Wolna

kasiaW

Published inZdrowie